MDD ÉVES RENDSZERGAZDAI SZOLGÁLTATÁS
(ÁLTALÁNOS SZERZŐDÉSI FELTÉTELEK)
Hatályos: 2023.07.17-től
Jelen Általános Szerződési Feltételek (továbbiakban: ÁSZF) hatálya a Szolgáltató által biztosított éves, online rendszergazdai szolgáltatások megrendelésével létrejött szerződéses jogviszonyokra terjed ki.
-
SZERZŐDŐ FELEK
Szolgáltató: MDD 2002 Kft. (1114 Budapest, Bartók Béla út 15/d., adószám: 12878547-2-43; cégjegyzékszám: 01-09-707904; képviseli: Dr. Makara Mihály, ügyvezető)
Felhasználó: az a jogi személy, jogi személyiség nélküli társaság vagy magánszemély, aki az MDD magánorvosi szoftver használatára vonatkozóan érvényes licensz szerződéssel rendelkezik, de a szolgáltatást igénybe vevő bármilyen más egészségügyi szolgáltató (továbbiakban „Felhasználó”) is lehet, aki előfizet az MDD 2002 Kft. online rendszergazdai szolgáltatására.
Szolgáltató elérhetőségei
Központi telefonszám 06-1-20-1370
Online technikai segítség 06-30 819-24579
Telefon: 06-1-209-1370, hétköznap 9-17 óra között
Mobil: (06-30) 819-24579 hétköznap 9-17 óra között
E-mail: info@mdd.hu
Weboldal: www.mdd2002.hu
A rendszergazdai szolgáltatás igénybe vehető munkanapokon 9-17 óra között. Szolgáltató és Felhasználó a kapcsolattartásra vonatkozóan az e-mailen történő hibabejelentést részesíti előnyben, de nem kötik ki az írásbeliség szükségszerűségét. Felhasználó telefonon keresztül is jelezheti a hibát Szolgáltató részére.
A mindenkor érvényes ÁSZF és árlista elérhető: Szolgáltató weboldalán www.mdd2002.hu keresztül
Kérjük, amennyiben vásárlója kíván lenni szolgáltatásainknak, figyelmesen olvassa el az Általános Szerződési Feltételeinket és kizárólag abban az esetben vegye igénybe szolgáltatásainkat, amennyiben minden pontjával egyetért, és azokat kötelező érvényűnek tekinti magára nézve. Jelen megállapodás nem kerül iktatásra, kizárólag elektronikus formában kerül megkötésre, nem minősül írásbeli szerződésnek, de a 45/2014. (II. 26.) Korm. rendelet értelmében szerint távollevők között létrejött szerződésnek minősül.
Jelen ÁSZF mint elektronikus szerződés létrejöhet e-mailen keresztül elküldött és jóváhagyott szerződés alapján, vagy a Szolgáltató honlapján feltüntetett Megrendelő űrlap elküldésével, amelyben Felhasználó a rendszergazdai szolgáltatásra történő előfizetését választja. Bármelyik elektronikus úton történik az ÁSZF elfogadása Felhasználó részéről Szolgáltató fenntartja a jogot az ÁSZF módosítására, ezért a Szolgáltató weboldalán (www.mdd2002.hu) található ÁSZF az irányadó.
-
A SZERZŐDÉS TÁRGYA
Felhasználó megbízza Szolgáltatót, a Felhasználó praxisának üzemeltetéséhez használt számítástechnikai eszközállományával kapcsolatos online karbantartási feladatainak ellátásával. Jelen szerződés aláírásával Felhasználó telefonos vagy e-mailben történő hibabejelentést követően hozzájárul, hogy Szolgáltató nevében eljáró informatikai megbízottak internetes távsegítségen keresztül vagy személyesen (külön díjazás ellenében) felderítsék és kijavítsák a felmerülő számítástechnikai hibákat. Felhasználó az online vagy személyes informatikai karbantartásért a Szolgáltató által meghatározott ÁRLISTA szerint szolgáltatási díjat fizet, a havi szolgáltatási díj 10 hibajegy megoldását tartalmaz online, azon informatikai eszközökre vonatkozóan, amelyek a praxis üzemeltetéséhez szükségesek. A kedvezményes havidíj csak elfogadott ÁSZF mellett, 12 hónapra vonatkozó fizetési kötelezettségvállalás mellett érvényes díj. Szolgáltató a kedvezményes havi díjat negyedéves vagy éves időintervallumokban számlázza ki Megrendelőnek.
Szolgáltató a rábízott feladatot a legjobb tudása szerint végzi el.
Felhasználó minden olyan adatot a Szolgáltató rendelkezésére bocsát, melyek annak munkájához szükségesek. Ezeket a Szolgáltató köteles üzleti titokként kezelni, ezen adatokat más személyek részére hozzáférhetővé nem teheti.
Felhasználó az online hibaelhárítása érdekében engedélyezi, hogy Szolgáltató az interneten keresztül kapcsolódjon a Felhasználó azon számítógépé(ei)hez, amelye(ke)n az MDD vényíró programot vagy más EESZT jogosultságú orvosi szoftvert használ, amely(ek) a praxis üzemeltetéséhez szükséges informatikai eszköz(ök).
Szolgáltató nevében eljáró informatikai megbízottak az online és személyes hibaelhárítás során további egyeztetés nélkül jogosultak – kizárólag jelen szerződés teljesítése érdekében –, Felhasználó irodahelységeit, egyéb munkaeszközeit és számítógépeit használni, abban az esetben, ha személyes rendszergazdai tevékenységet látnak el.
Szolgáltató informatikai képviselőjeként Roós György és Kalóz Miklós járhat el, új informatikai megbízott személyéről Szolgáltató külön tájékoztatja Felhasználót.
-
SZOLGÁLTATÓ KÖTELEZETTSÉGEI
Szolgáltató az alábbi feladatok elvégzését vállalja
-
A munkaállomások online karbantartása (szoftver, hardver)
-
A szerver(ek) online karbantartása (szoftver, hardver, felhasználók, hálózat)
-
Számítástechnikai környezet fejlesztésének tervezése
-
Telefonos segítségnyújtás, a praxis üzemeltetéshez szükséges informatikai hibák javítása
-
Számítástechnikai szaktanácsadás
Felek megállapodnak, hogy Szolgáltató részére a megbízásokat Felhasználó mindenkori hivatalos képviselője, illetve azon munkatársai adhatnak szóban vagy írásban, akiknek van felhasználói jogosultságuk az adott számítógéphez. Felhasználói jogosultság alatt jelen vonatkozásban azt értjük, hogy a megbízás teljesítéshez szükséges belépési pontok megadását tudja biztosítani a Felhasználó és/vagy meghatalmazottja a Szolgálató megbízottjai részére.
Szolgáltató és informatikai megbízottjai jelen szerződés hatálya alatt nyilatkoznak arról, hogy a számítógépen tárolt személyes adatállományokat, illetve betegadatbázist érintő technikai műveleteket csak külön írásos megbízás alapján végeznek, az ehhez szükséges írásos megbízás sablonja megtalálható a Szolgáltató weboldalán és elérhető az alábbi linkről:
TECHNIKAI ŰRLAP
-
DÍJAZÁS
A kedvezményes havi díjas szolgáltatás megrendelésével és jelen ÁSZF elfogadásával Felhasználó kötelezi magát 12 hónapra szóló díjfizetésre: a kedvezményes havi díjat szolgáltató negyedéves vagy éves időintervallumokban számlázza Megrendelőnek. A kedvezményes havi szolgáltatási díj, amely havi 10 hibajegy kezelést tartalmazhat csak éves szerződéssel rendelkező ügyfelek számára biztosított. Amennyiben Felhasználó egy évnél hamarabb felmondja a szolgáltatást, úgy a hátralévő éves díj egyösszegű kifizetésére köteles.
Felek megállapodnak abban, hogy a rendszergazdai szolgáltatás díjai a Szolgáltató mindenkor érvényes árlistája alapján kerülnek számlázására. Az érvényes árlista elérhető az alábbi linkről:
ÁRLISTA
A megrendelés kezdő időpontjától függetlenül Szolgáltató egész hónapra vonatkozóan állítja ki a számlákat, tört hónapra nincs számlázás.
A kedvezményes havidíj maximum 10 hibajegy kezelést tartalmaz. Amennyiben Felhasználó egy hónapban meghaladja a 10 hibajegyet, úgy Szolgáltató a vonatkozó havi díj mellett jogosult az érvényes árlista alapján az eseti ár kiszámlázására is, tárgyhót követő 8 napon belül. Hibajegy alatt az olyan online megoldható számítógépes hibák értendők, amelyek akadályozzák a praxis működését. Személyes kiszállás esetén a Szolgáltató az aktuális árjegyzékben feltüntetett további vonatkozó díjakat jogosult számlázni Felhasználó felé.
Amennyiben Felhasználónak 14 napnál régebbi, ki nem egyenlített számlája van Szolgáltató felé, csak a díjhátralék rendezését követően vállalja Szolgálató a rendszergazdai szolgáltatás biztosítását.
-
ADATKEZELÉS ÉS TITOKTARTÁS
Szolgáltató jelen ÁSZF közzétételével nyilatkozik arról, hogy a rendszergazdai szolgáltatás keretében végzett tevékenysége során semmilyen személyes adatot nem másol, és nem őrzi meg, az informatikai tevékenysége során a tudomására jutott adatokat bizalmasan kezeli és azokkal kapcsolatban a titoktartásra vonatkozó jogszabályi követelményeknek megfelelően jár el.
Szolgáltatót, mint megbízott adatfeldolgozót nem terheli a rábízott számítógépek adatainak adatkezelését érintő GDPR jogosultságok megszerzése.
-
A SZERZŐDÉS IDŐTARTAMA, HATÁRIDŐK
Jelen szerződést a felek megrendelés időpontjától számított 12 hónapra kötik, amely mindaddig automatikusan megújul, amíg Felhasználó nem mondja le külön írásban a rendszergazdai szolgáltatását. Amennyiben Felhasználó az éves szerződés lejárta előtt mondja fel a szerződést, úgy a hátralévő havi díjak egyösszegű megfizetésére köteles.
Szerződésmódosítások
Jelen szerződés módosítása, kiegészítése csak írásos formában történhet. Amennyiben a szerződés egyik rendelkezése hatálytalan, vagy a jövőben azzá válik, úgy az nem érinti a szerződés egyéb pontjainak hatályosságát. A hatályon kívül helyezett rendelkezés helyére egy olyan megegyezésnek kell kerülnie, amely jogi lehetőségek keretében a felek akaratához a legközelebb áll.
-
FELELŐSSÉG KIZÁRÁSA ÉS KORLÁTOZÁSA
-
Szolgáltató köteles mindent megtenni annak érdekében, hogy az online szolgáltatások folyamatosan elérhetők legyenek, de az ellenőrzési körén kívüli okokból származó hibákért felelősséget nem vállal.
-
Felek megállapodnak, hogy Szolgáltató és Szolgáltatóval szerződésben lévő alvállalkozók a szolgáltatásokban kiesést okozó, illetve műszaki, technikai jellegű hibákért anyagi felelősséget nem vállal, kártérítési kötelezettsége nincs.
-
Felek megállapodnak, hogy Szolgáltató az internethálózat működéséből adódó esetleges információ veszteségekért, túlterhelésért, és harmadik fél által okozott üzemzavarért semmilyen felelősséget nem vállal.
-
Az adatok mentéséről, az adatbázisok biztonságáról, a folyamatos fejlesztésekről Szolgáltató a legmesszebbmenőkig gondoskodik, de nem felel semmilyen kárért, melyet az internet működéséből adódó, illetve hardver, szoftver, vagy hálózati hibából, illetve az Ügyfelek által helytelen kezeléséből fakadó meghibásodások okozhatnak.
-
Szolgáltatót nem terheli felelősség azon károkért, amik abból erednek, hogy a Felhasználó a jelszavát elfelejti, vagy az, illetéktelenek számára bármely, nem a Szolgáltatónak felróható okból hozzáférhetővé válik.
-
Szolgáltató kizárja a felelősségét minden olyan kárért, amely a megrendelt Szolgáltatások működtetéséhez szükséges szoftverek nem szakszerű vagy nem jogszerű felhasználásából ered.
-
Szolgáltató az online működés tekintetében kizárja a felelősségét minden olyan kárért, amely előre nem látható, illetve el nem hárítható külső okból (pl. vis maior*) ered.
-
Szolgáltató kifejezetten kizárja felelősségét a közvetett károk tekintetében. Minden egyéb kár vonatkozásában a Szolgáltató kártérítési felelősségének felső összeghatára 2 (két) havi szolgáltatási díj összegére korlátozott, kivéve, ha jogszabály a felelősség ilyen korlátozását kifejezetten kizárja (pl. szándékos és bűncselekménnyel okozott kár).
-
Felhasználónak a Szolgáltatóval szembeni kárigénye a kár keletkezésétől számított 1 (egy) év alatt évül el.