TransPharma ismertető
A TransPharma célja
A TransPharma információs rendszer biztonságos internetes kapcsolatot létesít az orvosi rendelők és gyógyszertárak között, hogy segítse az orvos és a gyógyszerész munkáját, az alábbi szolgáltatásokkal:
- Az orvos olyan készítményeket írjon fel, amelyek a gyógyszertárában valóban kaphatóak, vagy berendelhetőek.
- A gyógyszertárnak és az orvosnak is lehetősége legyen a kezelés kiegészítésére olyan vény nélküli terméket javasolni, amely a gyógyszertárában valóban kapható.
- Patikája megjelenik az orvos számítógépén, ahol a beteg szóban vagy nyomtatásban tájékoztatható a patika ajánlatairól.
- A gyógyszeres kezelés veszélyeinek hatékonyabb kiszűrése.
- A gyógyszertár lehetőséget biztosíthat az orvosnak, hogy termékfoglalási vagy házhozszállítási megrendelést küldhessen.
- Hatékonyabb, tervezhetőbb készletgazdálkodást biztosítson a gyógyszertárnak.
Hogyan működik?
Az orvosok betegnyilvántartó szoftverébe épített rendszer a vényírás során információt kér a környező patikáktól a felírt készítmény rendelkezésre állásáról és automatikusan lekérdezi (a beteg diagnózisai, felírt gyógyszerei, egyéb adatai ismeretében) a kiegészítő terápiaként szóba jövő készítményeket. A patikai készletnyilvántartó szoftverbe épített rendszer az aktuális készlet-adatoknak megfelelően automatikusan válaszol az orvostól érkező kérdésekre, sőt lehetőség van ? szintén automatikusan ? egyéb készítményeket is ajánlani a betegnek (pl.: antibiotikum felírása esetén probiotikus készítményt, vérnyomáscsökkentő gyógyszer mellé vérnyomásmérő készüléket, betegeknek szóló szakkönyveket…). Egyetlen beállítással meghatározhatja, hogy patikája milyen szempont szerint javasolja e készítményeket (pl.: legnagyobb összegű árrés; árrés százalékban; készletforgási sebesség), így patikája mindig a pillanatnyi helyzetnek megfelelő legjobb ajánlatot teszi.
Az orvos által rendelt és a kezelést kiegészítő készítmények adatai megjelennek az orvos képernyőjén, a beteg tájékoztatható a kezelést kiegészítő készítmények jelentőségéről és költségeiről, majd a beteg kérésére egyetlen gombnyomással leadható a rendelés. Amint a beteg a gyógyszertárban átadja vényeit és beolvasásra kerülnek a vényen szereplő vonalkódok, a patikai készletnyilvántartó szoftverbe épített rendszer lekérdezi a vényhez kapcsolt egyéb megrendeléseket és azokat megjeleníti a gyógyszerész képernyőjén.
Az ajánlatkérések lekérdezése és megjelenítése a betegnyilvántartó szoftver használatával párhuzamosan történnek, mind az orvosi, mind a patikai oldalon teljesen automatikusan, a teljes folyamat nem igényel többet 1-2 másodpercnél (a betegnyilvántartó szoftver ez idő alatt is használható).
Az orvosok betegnyilvántartó szoftverébe épített rendszer a vényírás során információt kér a környező patikáktól a felírt készítmény rendelkezésre állásáról és automatikusan lekérdezi (a beteg diagnózisai, felírt gyógyszerei és egyéb adatai ismeretében) a kiegészítő terápiaként szóba jövő készítményeket. A patikából származó információk ? akár automatikusan, akár gombnyomásra – megjelennek az alábbi ablakban:
Az ajánlatkérések lekérdezése és megjelenítése a betegnyilvántartó szoftver használatával párhuzamosan történnek, a betegnyilvántartó szoftver ez idő alatt is használható.
Melyek a TransPharma főbb szolgáltatásai?
Ajánlatkérés: Az orvos számítógépe a recept írásakor a környező patikák számára elküldi az éppen felírt termékre vonatkozó ajánlatkéréseket a rendszeren keresztül. Ha a patikában az adott termék megfelelő darabszámban raktáron van, akkor a rendszer visszaküldi a lekérdezett termék árát. Ha nincs, akkor vele egyenértékű, raktáron lévő terméket ajánl. Az ajánlatkérés megválaszolásakor a rendszer automatikusan kiegészítő termékeket is ajánlhat a patikavezető által beállított szempontnak megfelelően.
Patika adatlapja, Patikakereső: Az orvos / asszisztens egyetlen kattintással megtekintheti és kinyomtathatja a betegnek a patika nevét, címét, nyitva tartását, elérhetőségeit és egyéb adatait tartalmazó adatlapját.
Az orvosi rendszer Magyarország összes gyógyszertárát tartalmazó patikakeresőt tartalmaz, de a termékekre vonatkozó adatokat és ajánlatokat természetesen csak azoktól a patikáktól kaphat, amelyek csatlakoztak a TransPharma rendszerhez.
Elektronikus vény: Amennyiben a beteg a hozzájárulását adja, akkor az orvos képes a felírt vények és a vényes gyógyszerek mellé javasolt egyéb termékek adatait feltölteni a TransPharma rendszer központjába, ahonnan a vény kiváltásakor a gyógyszertár lekérheti ezeket az adatokat. Amennyiben a beteg jelzi, hogy a vényeket mely patikában kívánja kiváltani, akkor a rendszer automatikusan továbbítja a termékek adatait a választott patikának.
Megrendelés, készletfoglalás: Az orvos/nővér a számítógépén a beteggel egyetértésben kiválasztja a megfelelő gyógyszeres kombinációt és egy gombnyomással elküldheti a megrendelést a kiválasztott patikába.
A patikai számítógépen néhány másodperc múlva megjelennek a megrendelés adatai.
Kiszállítás: Ha a patika kiszállítást is vállal, akkor a megrendeléssel együtt a kiszállításhoz szükséges adatok is eljutnak a patika számítógépére.
Hozzáférnek a patikai raktárkészlet adataihoz?
Közvetlenül senki sem tekinthet be a patika raktárkészletébe. Az orvosok által használt rendszer konkrét termékek, konkrét darabszámú lekérdezését küldi el a patikákban működő szoftvernek, amely erre a kérdésre válaszolva mondja meg, hogy az adott mennyiség rendelkezésre áll-e jelenleg a patikában, ha nem, akkor beszerezhető-e 24 órán belül. Továbbá ? a patika beállításainak megfelelően ? ehhez a termékhez ajánlhat helyettesítő, vagy kiegészítő termékeket.
Az Ön patikájában működő szoftver statisztikát vezet minden egyes lekérdezésről, amelyből Ön bármikor megtekintheti, hogy mely orvos, mikor és pontosan mit kérdezett a patikájától, továbbá hogy a patikája milyen választ adott az ajánlatkérésre.
Az orvosokkal kötött szerződések és a rendszer programozása során beépített korlátozások biztosítják, hogy a patikától ne lehessen tömegesen adatokat lekérni, tehát semmilyen módszerrel ne lehessen lekérdezni patikája teljes raktárkészletét. Ezzel együtt lehetősége van rá, hogy az Ön által megadott pecsétszámú orvos számára elérhetetlenné tegye patikája adatait.
Előnyök a gyógyszertár számára
- Vény nélküli kapható termékeinek forgalmát növelheti a kiegészítő kezelésre vonatkozó megrendelésekkel
- Látja, hogy az orvosok milyen készítményeket rendelnek, így időben beszerezheti azokat a nagykereskedőtől, illetve optimalizálhatja készletezését
- A beteg információt kap a gyógyszertár címéről, elérhetőségeiről, nyitva tartásáról, esetleges kiszállítási lehetőségekről
- A betegek tájékoztatását az orvosi rendelőben dolgozó asszisztens részben elvégzi.
- Amennyiben egy készítmény nincs raktáron, úgy helyettesítő készítményt ajánlhat. (A helyettesítés szempontjaként alkalmazhat terápiás egyenértékűséget is, ennek ismeretében az orvos még módosíthat a felírt vényen)
- Egyetlen beállítással meghatározhatja, hogy patikája milyen szempont szerint javasolja a készítményeket (pl.: legnagyobb összegű árrés, árrés százalékban, készletforgási sebesség), így patikája mindig a pillanatnyi helyzetnek megfelelő legjobb ajánlatot teszi
- Ha bizonyos termékeit szeretné gyorsabban értékesíteni, beállíthatja a rendszert, hogy e termékekről küldjön ajánlatot az orvosi rendelőnek
- Amennyiben lehetőséget biztosít a gyógyszerkiszállításra, az orvosi rendelőből közvetlenül kaphat megrendeléseket, így ? az Ön által meghatározott kiszállítási területeken és tarifákkal ? olyan vásárlókat is szerezhet, akik ? az orvosi rendelő távolsága miatt ? egyébként nem keresték volna fel patikáját.
Előnyök az orvos számára
- Látja a gyógyszerek rendelkezésre állását, nem kell a rendelési idő egy részét arra használnia, hogy ?nyomozzon? a gyógyszer után, ezzel Önmaga számára időt nyer
- Segíti a biztonságos gyógyszerelést a kölcsönhatások, hatóanyag-keresztallergiák, segédanyag intoleranciák, ellenjavallatok vizsgálatával.
- Kiegészítő kezelést írhat elő könnyedén, olyan termékekből, amelyek a gyógyszertárakban valóban kaphatóak.
- Összességében színvonalasabb szolgáltatást nyújthat a pacienseinek.
Előnyök a beteg számára
- Biztonságos gyógyszerelés: kölcsönhatások, keresztallergiák, ellenjavallatok ellenőrzése
- Nem kell gyógyszertárról gyógyszertárra járnia, ha a felírt készítmény nem kapható
- Kiegészítő kezelését az orvosa jóváhagyja, nem szükséges a javasolt készítményeket megjegyezni vagy papírra írni, mert az adatok elektronikusan eljutnak a gyógyszertárba
- A vényes és vény nélküli gyógyszerek adatai elektronikusan jutnak el a gyógyszertárba, így a legkisebb a készítmény és adagtévesztés veszélye (pl.: az adagolás nem szerepel az extra vonalkódban).
- A gyógyszertárban gyorsabb kiszolgálásban részesülhet.
- Kiszállítás igénybevétele esetén nem kell elmennie a patikába, amely a kistelepülésen élők és a krónikus betegek számára különösen előnyös
További információk
A rendszer szolgáltatásairól és működéséről további tájékoztatást talál a www.transpharma.hu weboldalon, vagy egy személyes találkozó alkalmával, örömmel bemutatjuk Önöknek a rendszert!
Címünk: MDD 2002 Kft. 1114. Budapest, Bartók Béla út 15/D.
Email: transpharma@mdd.hu
Telefon: 06-1-209-1370, 06-20-972-8102, 06-30-914-2956